Compares is een platform voor communcatieprofessionals. Een netwerk waarbinnen kennis en ervaring gedeeld worden. Het oude logo voldeed niet meer en Compares vroeg mij een nieuw logo te ontwerpen.
Als basisvorm voor het logo heb ik een ruit gekozen. Deze komt voort uit een netwerk of raster van ruiten en Compares is de verbindende factor.
De letters uit de naam 'Compares' heb ik ieder afzonderlijk in een ruit gezet en deze ruiten hebben elk hun eigen uitstraling. Ze staan voor disciplines, meningen, inzichten, ervaringen en natuurlijk mensen die met elkaar verbonden worden tot één geheel.
De ruit is een eenvoudige vorm. Hierdoor is de opzet van het logo heel vanzelfsprekend en appelleert het aan de vertrouwelijke sfeer binnen Compares.
De huisstijl die voortvloeit uit dit logo kan zich makkelijk uitbreiden op basis van het rasterwerk. Compares wil zich graag meer profileren als community en hiermee is ook deze waarde verwerkt in het logo. Je kunt naar hartenlust spelen met de weergave van de serie ruiten.
Het eerste kleurvoorstel dat ik maakte had fellere tinten om 'lef' (ook een uitgangspunt) te tonen. Toch was vanuit Compares uiteindelijk de wens sterker om warmte uit te stralen, dus heb ik de kleuren iets meer verzadigd en zachter gemaakt. De onderste gradatie is uiteindelijk gekozen.
Het font dat ik heb gebruikt is Delicious van exljbris en ontworpen door Jos Buivinga. Ik vind dit een mooie hedendaagse letter. Eenvoudig, sierlijk en met kenmerkende details. Zoals het boogje in de 'a' van Compares.
Je ziet hieronder een uitwerking van de huisstijl in een digitale uitnodiging.
Binnenkort zal de nieuwe website Compares.nl live gaan. Ondertussen wordt daar nog hard aangewerkt door Liftoff.
1 opmerking:
Ziet er goed uit! Sterk gebruik van kleur, vorm en het lettertype maakt het helemaal af. Ben nu benieuwd naar de website!
Een reactie posten