20.8.13

De kunst van het haken

In mijn vorige blogpost liet ik een schetsontwerp zien waarin ik een haakwerk gebruik in een ontwerp voor een geboortekaartje. Een combinatie van handwerk en design. Het bracht me op het idee om eens te googelen op 'crochet and design' en 'crochet and art'. Om inspiratie op te doen en op nieuwe ideeën te komen.

Ik kwam op een frans blog terecht The New Crochet waarop de auteur misschien wel met dezelfde zoektermen het web was afgestruind. Leuk om te zien en te lezen welke resultaten zij heeft gevonden. Je kunt doorlinken op de namen van de kunstenaars onder de foto's op haar blog.

Anu Tuominen

 Ik heb nog verder gezocht en vond deze mooie voorbeelden. Fascinerend en het plaatst het haken, en ook handwerk, in een breder perspectief.


Jung Jung

Design for Mankind – Erin Loechner

Crochet Reef – Margaret Wertheim

Mammasrokas

Geen opmerkingen: