11.10.12

Het rode schaap en de groene laarsjes

Mijn dochter van vier doet niets liever dan tekenen. Het is het eerste waar ze naar vraagt als ze 's ochtends beneden komt: 'Mama, mag ik tekenen?'
Ze is zo vrij in het bedenken van figuurtjes, wezentjes en andere zelfbedachte creaturen die op het tekenpapier komen. Ze inspireert me met haar onbegrensde ideeën.
Dit jaar doe ik, net als vorig jaar, mee aan het Sketchbook Project. Ik heb een eerste illustratie gemaakt voor mijn schetsboek. Het is een combinatie van twee figuurtjes, die ik heb gebaseerd op een tekening van mijn dochter, en mijn eigen illustratie.
Mijn idee is om op iedere pagina een andere combinatie te maken met een creatie van haar en die van mij. Het lijkt me leuk dat ik dan een verzameling van creativiteit gebundeld heb in mijn, eigenlijk in ons schetsboek.





Tekeningetje van mijn dochter















































'The Sketchbook Project 2013' is geïnitieerd door de Brooklyn Art Library in New York. Mijn volgetekende schetsboek gaat straks mee in een reizende tentoonstelling in 2013 langs allerlei steden in Canada en de Verenigde Staten. Iedere creatieveling op welk gebied dan ook kan deelnemen aan dit project en krijgt na inschrijving een schetsboek thuisgestuurd.

Geen opmerkingen: